خشکشویی آنلاین

خشکشویی آنلاین و اینترنتی

خشکشویی آنلاین

خشکشویی آنلاین و اینترنتی

۳۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
لکه واکس

اگر هنگام واکس زدن کفش‌هایتان اشتباها کمی از واکس را روی لباس‌های خود مالیدید نگران نباشید، اولا توصیه می‌کنیم یک پیشبند یا لباس کهنه مخصوص این کار داشته باشید تا نگران لک شدن و کثیف شدن آن‌ها نباشید اما اگر به هر دلیلی لباس‌ها یا منسوجات شما به لکه واکس کفش آغشته شد مثلا لبه شلوار شما در اثر مالیده شدن به کفشی که تازه واکس خورده سیاه شد به این روش عمل کنید:

ابتدا با یک چاقو یا قاشق یک بار مصرف مواد واکس را به آرامی از روی پارچه بردارید، مواظب باشید هنگام این کار واکس را روی پارچه نمالید و لکه را گسترش ندهید. اگر لکه واکس کفش از نوع مایع است و مومی و جامد نیست یک دستمال کاغذی را روی لکه فشار دهید تا این که مایع واکس در حد ممکن جذب شود و لکه گسترش نیابد و پاک کردن آن راحت‌تر انجام شود.

حال شما با باقیمانده لکه واکس کفش سروکار دارید و برای پاک کردن آن می‌توانید از مایع ظرفشویی معمولی یا ترکیب نمک و آبلیمو استفاده کنید و لکه را به سادگی پاک کنید، به این ترتیب لباس شما مانند روز اول تمیز و نو می‌شود. اگر در منزل مایع مخصوص لکه بر هم داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کنید و سریع‌تر نتیجه بگیرید. فراموش نکنید که قبل از هرکاری ابتدا برچسب روی لباس را بخوانید و ماده مورد نظر خود را روی قسمت کوچکی از لباس که مشخص نیست تست کنید و از بیخطر بودن آن اطمینان حاصل کنید سپس آن را روی لباس به کار ببرید. اگر لباس شما برچسب مراقبتی ندارد و مطمئن نیستید چه روشی برای پارچه لباس شما مناسب است بهتر است به یک حرفه‌ای مثل کارشناس خشکشویی مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

حال می‌توانید لباس را مانند همیشه بشویید. اگر آثاری از لکه باقی مانده باشد می‌توانید از سفیدکننده‌هایی که اثر رنگبری ندارند (مثل پراکسید هیدروژن) استفاده کنید اما اگر لباس شما سفید باشد می‌توانید از وایتکس معمولی هم استفاده کنید. واکس کفش ماده‌ای مومی و چرب است و در حرارت بالا حل می‌شود پس بهتر است لباس را در بالاترین دمای ممکن (که روی برچسب مراقبتی آن درج شده) بشویید تا کاملا تمیز شود. اگر پس از شستشو اثری از لکه مشاهده شد لباس را خشک نکنید و مراحل فوق را مجددا تکرار کنید تا لکه واکس کفش به طور کامل از روی لباس پاک شود.

 

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰
نحوه تمیز کردن کفش چرمی نبوک

تمیز کردن کفش چرم جیر (نوبوک) تفاوت دارد و هر یک مواد و شیوه‌های تمیز سازی جداگانه‌ای دارند. این‌جور کفش‌ها را هر ۳ ماه یک‌بار تمیز کنید و حداقل سالی یک‌ بار به آن‌ ها واکس مخصوص بزنید. اگر کفش‌ها را برای مدت طولانی کنار می‌گذارید، داخل‌شان را با کاغذ باطله پُر کنید تا شکل خود را حفظ کنند. مطلب زیر از مجموعه مطالبخشکشویی پاکلین در مورد نحوه‌ی تمیز کردن کفش‌های نوبوک است.

۱- بُرس مخصوص چرم جیر بخرید. بُرس‌های مخصوص چرم جیر به منظور حفظ حالت طبیعی پُرزهای چرم جیر طراحی شده‌اند.

۲- از یک مدادپاکن کن برای زدودن خراش بر روی چرم جیر استفاده کنید.

۳- چرم جیر را با استفاده از بُرس مخصوص، بُرس بکشید. فقط در یک جهت بُرس بکشید.

۴- لکه‌ها را از روی کفش پاک کنید.

  • اگر کفش چرمی جیرتان خیس است، ابتدا با استفاده از دستمال توالت یا حوله کاغذی آب اضافه را خارج کنید. سپس بگذارید تا به حالت طبیعی خشک شوند. بعد از این‌که کفش خشک شد، آن‌ را با استفاده از بُرس مخصوص، بُرس بکشید.
  • اگر بر روی کفش‌ چرمی شما لکه‌ی گریس یا چربی ریخته باشد، از پودر تالک (یا پودر بچه) برای زدودن لکه استفاده کنید. طوری پودر بزنید که کاملاً روی لکه را بپوشاند و بگذارید چند ساعت همین‌طور باقی‌بماند. سپس با استفاده از یک بُرس مخصوص، روی لکه را بُرس بکشید تا زدوده شود.

۵- اسپری سیلیکونی بر روی کفش چرمی بپاشید تا چرم جیرتان در مقابل تغییرات آب و هوا مقاوم شود.بلافاصله بعد از خرید باید دست به این‌کار بزنید. سالی یک‌بار این کار را انجام بدهید.

۶- کفش‌ چرمی جیرتان را در فضای باز نگهداری کنید. نه داخل جعبه

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰

پاک کردن لکه رنگ مو

پاک کردن لکه رنگ مو

هرچند رنگ کردن موها در منزل سریع‌تر و ارزان‌تر است اما همیشه این خطر وجود دارد که لباس‌های شما و حتی مبلمان منزل به رنگ مو آغشته شوند و برای همیشه غیرقابل استفاده شوند. اما نگران نباشید، حتی اگر رنگ موی دائمی هم به کار برده باشید این لکه قابل پاک شدن است و آنقدرها که به نظر می‌آید دشوار و غیرممکن نیست. البته توصیه می‌شود هنگام رنگ کردن موها در منزل لباس کهنه بپوشید و روی شانه‌ها و گردن خود حوله کهنه بیندازید و با یک پوشش پلاستیکی روی آن‌ها را بپوشانید و این کار را در حمام یا دستشویی انجام دهید تا در حد ممکن از لک شدن لباس‌ها و لوازم منزل پیشگیری کنید. اما اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد به روش زیر عمل کنید:

برای لباس‌های رنگی مقداری مایع لکه بر را روی محل لکه بریزید و با دست آن را بمالید و چند دقیقه به همان حال بگذارید تا اثر کند. سپس روی آن آب سرد را با فشار بگیرید تا لکه رنگ پاک شود سپس لباس را به روش معمول بشویید. به خاطر داشته باشید که باید سریع عمل کنید تا به رنگ اجازه اثر کردن ندهید. اگر لکه باقی ماند و پاک نشد کمی سفید کننده اکسیژنه که خاصیت رنگبری ندارد روی لباس بریزید و اجازه دهید نیم ساعت در آن محلول باقی بماند. البته این روش برای لباس‌های ظریف مثل ابریشم و پشم توصیه نمی‌شود و اگر چنین لباس‌هایی به لکه رنگ مو آغشته شدند آن را به یک کارشناس بدهید تا کار تمیز کردن را برایتان انجام دهد.

برای لباس‌های سفید بهتر است از سفیدکننده معمولی استفاده کنید. لباس سفید را به مدت چند ساعت و یا یک شب داخل محلول سفیدکننده قرار دهید و سپس به طور کامل آبکشی کنید. در نهایت پس از پاک شدن کامل لکه آن را به روش معمول با پودر رختشویی بشویید. فراموش نکنید که هنگام کار با سفیدکننده دستکش پلاستیکی به دست داشته باشید و در فضایی دارای تهویه این کار را انجام دهید.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰
نگهداری کیف دستی

امروز از سلسله مقالت خکشویی آنلاین پاکلین نکاتی برای نگهداری بهتر کیف دستی می پردزیم. کیف دستی شما می تواند مانند یک سرمایه گذاری برایتان باشد. شما پول زیادی برای خرید یک کیف زیبا پرداخت می کنید و انتظار دارید یک کیف عالی و با کیفیت را به خانه می آورید و مطمئن هستید که سال ها می توانید از این کیف دستی زیبا استفاده کنید. اما برخلاف توجه زیاد شما، می بینید که کیف دستی گرانقیمت تان در حال خراب شدن است. این خراب شدن ممکن است خط و خش ایجاد شده بر روی کیف باشد یا شکسته شدن دسته های کیف و یا حتی به وجود آمدن لکه هایی بر روی کیف که به دلیل بارش باران ایجاد شده باشد.
برای اینکه بتوانید از کیف دستی خود سال ها استفاده کنید، باید از انجام کارهایی که باعث آسیب دیدن آن می شوند، خودداری کنید. در این مطلب یک متخصص نگهداری از کیف و تعمیر آن نکاتی را برای افزایش طول عمر کیف دستی ذکر کرده است. این متخصص، ترفندهایی برای نگهداری از کیف دستی و افزایش طول عمر آن را در اختیارمان می گذارد.

آسیب های رایج کیف دستی

معمول ترین آسیبی که به کیف های دستی وارد می شود، در مورد زیپ و رنگ آنها است. بیشتر آن ها زیپشان خراب شده است یا لکه های آب و نوشیدنی های دیگر بر رویشان ایجاد شده است و یا به خاطر تابش آفتاب یا بارش باران خراب شده اند.
چگونه از آسیب رسیدن به کیف دستی جلوگیری کنیم؟
از استفاده کیف دستی در آب و هوای نامساعد خودداری کنید، خصوصاً اگر کیف شما جیر است این نکته را جدی بگیرید. تعمیر کیف های چرم و پارچه ای راحت تر است. برای جلوگیری از خراب شدن زیپ کیف دستی، سعی کنید آن را از وسایل سنگین پر نکنید، چراکه اینکار باعث می شود فشار زیادی به زیب کیف وارد شود و بعد از مدت کوتاهی زیپ کیف خراب شود. برای اینکه کیفتان لک نوشیدنی به خود نگیرد، سعی کنید کیف خود را از آنها دور نگه دارید.

آسیب به کیف دستی

کیف هایی که در کمد لباس نگهداری می شوند باید فضای تنفس داشته باشند. کیف دستی تان را درون کیسه های پلاستیکی یا نزدیک پنجره نگهداری نکنید، زیرا نور خورشید می تواند رنگ کیفتان را خراب کند. کیف هایی که درون کیسه های پلاستیکی نگهداری می شوند، خشک شده و ترک می خورند.

جنس کی ماندگار

اگر از کیف دستی چرمی خود به خوبی مراقبت کنید، می تواند مدت زیادی سالم باقی بماند. هرچند اجناس چرم امروزه از کیفیت اجناس چرمی که در گذشته در بازار موجود بود برخوردار نیستند، اما در هر صورت کیف های چرم عمر طولانی تری دارند و ماندگارتر هستند و باید تا زمانی که وقت عوض کردنشان فرا برسد، از آن ها استفاده کنید.

ترفندهایی برای نگهداری از کیف دستی

اصلی ترین نکته برای نگهداری از کیف دستی استفاده از محافظ کیف در برابر آب و لکه های دیگر است. این کار را حتماً قبل از استفاده از آن انجام دهید. با این روش طول عمر کیف شما افزایش یافته و تعمیر آسیب های ناشی از لکه های آب و موارد دیگر ساده تر خواهد بود. از آنجاییکه این محافظ مادام العمر نیست، پیشنهاد می کنیم آن را هر ۴ یا ۶ ماه تمدید کنید.

از انجام این کارها خودداری کنید

از شستشوی کیف خود در خانه و تنها با آب و صابون اجتناب کنید. اگر نمی خواهید کیف خود را برای تعمیر ببرید، بهتر است ابزار و وسایل مورد نیاز برای شستشو و تمیز کردن کیف را خودتان خریداری کنید.
از گذاشتن خودکار هایی که درپوش مناسبی ندارند در کیف خود خودداری کنید، چراکه از بین بردن لکه خودکار بسیار سخت است.
از چسب های معمولی برای تعمیر آسیب های وارده به کیف استفاده نکنید.
از هیچگونه اسپری رنگ روی کیف خود استفاده نکنید.
از نگهداری کیف خود نزدیک پنجره یا درون کیسه پلاستیکی اجتناب کنید.

تعمیر کیف دستی

اگر آسیب وارده به کیف شما جزئی است آن را به نزدیک ترین تعمیرگاه کیف ببرید؛ اما اگر آسیب به آن جدی و هزینه بردار است، بهترین گزینه آن است که با مغازه ای که آن را خریدید تماس بگیرید. اگر آن ها قبول کردند که آن را رایگان و یا با هزینه کم تعمیرکنند؛ این کار را به آن ها بسپارید. اگر هزینه تعمیر آن برای شما مورد قبول بود، بهتر است که آن را به یک تعمیرکار حرفه ای کیف بسپارید.
اگر می خواهید کیف دستی شما طول عمر بالایی داشته باشد، می توانید از این نکات و ترفند ها استفاده کنید و با رعایت آن ها همیشه کیفی تمیز و سالم داشته باشید.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰
رنگ کردن لباس

یکی از مشکلات رایج در مورد لباس‌ها به خصوص لباس‌های تیره بور شدن و رنگ و رو رفتگی آن به مرور زمان است. شلوار جین مشکی شما ممکن است پس از چند بار شستن تقریبا به رنگ خاکستری درآید اما این به معنای پاایان عمر لباس نیست و شما می‌توانید لباس خود را مجددا رنگ کنید. برخی انواع رنگ‌های آماده (معمولا مشکی) برای رنگ کردن لباس وجود دارد که آن را به یک ظرف آب جوش اضافه می‌کنید و لباس را به مدت بیست تا سی دقیقه داخل آن می‌جوشانید و لباس به رنگ دلخواه درمی‌آید. اما اگر مطمئن نیستید که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید می‌توانید این امر را به خشکشویی آنلاین پاکلین بسپارید  و لباس خود را به متخصص رنگرزی بسپارید تا آن را به صورت حرفه‌ای برای شما انجام دهد. طبیعی است که لباس‌های تک رنگ با درصد الیاف طبیعی بالا پاسخ بهتری به این روش می‌دهند.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰

امروز از مجموعه مقالات آموزشی خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین به نحوه پاک کردن لکه­‌های نوشابه از روی لباس می پردازیم.

نحوه پاک کردن لکه­‌های نوشابه از روی لباس

هرچه اقدامات لازم برای پاکسازی لکه نوشابه از روی سطح موردنظر زودتر انجام شود، روند پاکسازی بهتر و آسان­‌تری خواهید داشت. بنابراین سعی کنید هر چه سریع­تر راهی برای از بین بردن لکه موردنظر بیابید.

مواد و لوازم موردنیاز برای پاک کردن لکه نوشابه

  • سرکه سفید
  • آب
  • سشوار

مراحل لازم برای از بین بردن لکه نوشابه از روی لباس

مایع به جا مانده از نوشابه را از روی سطح پارچه پاک کنید

محلولی متشکل از یک قسمت سرکه سفید و یک قسمت آب تهیه کنید. برای لکه‌­های قدیمی یا جدی­تر نوشابه، از یک محلول قوی­تر سرکه و یا از سرکه خالص استفاده کنید.

یک پارچه را آغشته به این محلول نموده و پارچه را بر روی لکه موردنظر بکشید.

از یک پارچه تمیز برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

هنگامی که لکه به طور کامل پاک شد، منطقه موردنظر را با آب شستشو دهید.

 

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰
امروز از مجموعه مقالات آموزشی بلاگ پاکلین به نحوه پاک کردن انواع لکه چسب از روی اجسام مختلف می پردازیم. پس برای پاک کردن چسب قطره ای روش های متعدد و البته موثری وجود دارد که قصد داریم در این مقاله به معرفی آنها پرداخته و از این طریق در جهت پاک کردن هرگونه لکه چسب قطره ایی اقداماتی صحیح و تاثیرگذاری انجام دهیم.
برای پاک کردن چسب باید از سرکه استفاده کنید. به این ترتیب که کمی سرکه را به پنبه ای بزنید و روی لکه بگذارید تا به تدریج چسب وربیاید. در مورد چسب آکواریوم این کار را باید چند بار تکرار کنید. زیرا چسب آکواریوم از چسب های دیگر قوی تر است.

یک راه حل ساده برای از بین بردن اثر چسب قطره ای و چسبهای قوی ۱۲۳ و آدامس از روی لباس یا اشیاء استفاده از پیف پاف است.
بهترین روش پاک کردن لکه چسب نواری روی وسایل منزل استفاده از روغن مایع است. انگشت خود را روغنی کنید و محل لکه را با انگشت پاک کنید.

پاک کردن چسب قطره ای از اجسام مختلف با این روش ها

نکات مهم و اساسی در جهت پاک کردن چسب قطره ای و هرگونه لکه به جا مانده از چسب بر روی وسایل مختلف را در این مطلب مشاهده می فرمایید و با روش های موثر در این زمینه آشنا خواهید شد.

پاک کردن چسب قطره ای با روش های موثر و کاربردی

پاک کردن چسب قطره ای به محل لکه چسب بستگی دارد و اولین اقدام در جهت پاک کردن آن، شناسایی جنس نقطه آلوده است. در ادامه به بررسی روش های مختلف در این زمینه به تفکیک برای اجسام و وسایل مختلف می پردازیم که این مورد یکی از نکات خانه داری مهم است که کاربردهای زیادی نیز دارد.

پاک کردن چسب قطره ای از روی لباس و پارچه

برای پاک نمودن چسب قطره ای از روی لباس و پارچه دو راه حل وجود دارد. اولین مورد استفاده از بخار است. برای این کار می توانید از اتو بخار استفاده نموده و پارچه ایی روی محل لکه قرار داده و به محل لکه بخار دهید تا چسب با حرارت باز شده و به پارچه مقابل بچسبد و از بین رود. برای این کار بهتر است سریع اقدام کنید تا بتوانید لکه را کاملا از بین ببرید. روش دوم استفاده از سرکه است که برای اعمال آن می توانید پارچه ای را به سرکه آغشته نموده و روی چسب بکشید، تا چسب قطره ای نرم شده و از پارچه و لباس جدا گردد.

پاک کردن چسب قطره ای از روی دست

برای جدا نمودن چسب قطره ای از روی پوست دست بهتر است آن را ابتدا با آب گرم شسته و مالش دهید، سپس دست ها را به مقداری سرکه آغشته نموده و همچنان مالش دهید و در آخر پوست دستان را با آب و صابون به خوبی بشویید. چسب قطره ایی از پوست جدا شده و کاملا از بین می رود.

پاک نمودن چسب قطره ای از روی ناخن

برای همه خانم ها ممکن است پیش آمده باشد که برای اتصال ناخن مصنوعی از چسب قطره ای استفاده کرده باشند. در این گونه مواقع بهترین راه حل برای جداسازی چسب از ناخن، فرو کردن انگشتان در ظرف حاوی چسب آب گرم و استون است که بعد از چند دقیقه باعث می شود چسب نرم شود و از ناخن ها جدا گردد.

پاک کردن لکه چسب قطره ای از روی اجسام مختلف

بهترین حلال چسب قطره ای استون است که به کمک آن می توان انواع مختلف لکه های باقیمانده از چسب را از بین برد. سرکه یکی دیگر از حلال های موثر و کاربردی در جهت پاک کردن لکه های چسب به حساب می آید که با استفاده از پارچه آغشته به سرکه به راحتی می توان چسب های خشک شده را نرم و جدا نمود.

 

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰

امروز از مقالات آموزشی پاکلین به نحوه پاک کردن انواع لکه شکلات و بستنی از روی لباس می پردازیم. شکلات و بستنی از موادی هستند که با قرار گرفتن در مقابل گرما ذوب شده و به مایع تبدیل می‌شوند. به همین دلیل بسیار پیش می‌آید که موقع خوردن این خوراکی‌ها مقداری از مایع آن روی لباس چکه کند و لباس به لکه شکلات یا لکه بستنیآلوده شود. حال اگر کودک شما در حال خوردن یک بستنی قیفی با یک بسته شکلات باشد حتما باید مواظب باشید که لباس‌هایش را کثیف نکند. اما لازم نیست حساسیت به خرج دهید، لکه شکلات و بستنی را به راحتی می‌توان از روی لباس‌ها پاک کرد به شرطی که روش درست این کار را بدانید و بدون آسیب زدن به لباس‌ها آن را انجام دهید.

لکه شکلات را به این طریق از روی لباس‌ها پاک کنید

بچه‌ها و بزرگ‌ترها هردو شکلات دوست دارند، حال اگر یک بسته شکلات خوشمزه به کودک خود بدهید باید این ریسک را بپذیرید که لباسی کثیف و پر از لکه شکلات تحویل خواهید گرفت. اما لازم نیست نگران باشید، اجازه دهید فرزندان عزیزتان شکلات بخورند چون روش پاک کردن لکه شکلات از روی لباس بسیار ساده است و برای این کار شما بیش از یک انتخاب پیش روی خود دارید، ابتدا برچسب مراقبتی لباس را به دقت بخوانید سپس یکی از روش‌های زیر را برای پاک کردن لکه امتحان کنید:

یک نکته مهم در مقابله با لکه شکلات این است که از آب شدن آب جلوگیری کنید و سعی کنید آن را به فرم جامد خود بازگردانید. چون شکلات ذوب شده به راحتی در الیاف پارچه نفوذ کرده و تمیز کردن چنین لکه‌هایی ساده نخواهد بود. برای این کار لباس را داخل یک کیسه پلاستیکی طوری قرار دهید که لکه به سمت بیرون باشد و به قسمت‌های تمیز لباس سرایت نکند. سپس آن را در فریزر بگذارید تا شکلات روی آن سفت شود. این شکلات سفت شده را با یک چاقو یا چیزی شبیه به آن که به بافت لباس صدمه نزند جدا کنید. وقتی مطمئن شدید قسمت اعظم لکه شکلات را جدا کرده‌اید می‌توانید از یک پودر رختشویی آنزیم‌دار برای شستن لباس استفاده کنید. استفاده از پودر آنزیم‌دار برای این کار توصیه می‌شود چون آنزیم موجود در این پودرها ساختار پروتئین و چربی شکلات را در هم شکسته و پاک کردن لکه شکلات را ساده‌تر می‌کنند.

یک روش دیگر برای از بین بردن لکه شکلات که ساده‌تر و کم دردسرتر از روش قبلی هم هست استفاده از آب است. شما برای این کار فقط به یک شیر آب سرد نیاز دارید. هرگز از آب گرم یا داغ برای پاک کردن لکه شکلات استفاده نکنید چون شکلات ساختاری پروتئینی دارد که قرار گرفتن در معرض حرارت باعث پخته شدن و تثبیت آن لکه می‌شود. برای پاک کردن لکه شکلات با آب سرد، محل لکه را به مدت چند دقیقه زیر شیر آب سرد بگیرید، این کار از نفوذ بیشتر شکلات به الیاف لباس جلوگیری می‌کند و پس از آن می‌توانید لباس خود را در ماشین لباسشویی بشویید.

حال اگر روش‌های گفته شده برای از بین بردن لکه شکلات روی لباس شما موثر واقع نشد نگران نباشید. در این شرایط می‌توانید از یک پودر رختشویی که خاصیت لکه بری هم دارد استفاده کنید. لباس را چند ساعت داخل محلول این پودر و آب سرد خیس کنید تا ساختار لکه شکسته شود (اگر لکه بزرگ است و پاک کردن آن دشوار به نظر می‌رسد لباس را یک شب تا صبح داخل این محلول نگه دارید تا نتیجه بهتری بگیرید). پس از آن می‌توانید لباس را به روش معمول بشویید. این روش برای زمانی که می‌خواهید لباس را با دست و در آب سرد بشویید بسیار مناسب است، البته قبل از به کار بردن هر نوع مایع یا پودر لکه بر لازم است که توضیحات روی بسته را به دقت بخوانید و محض اطمینان مقدار کمی از محلول را به درز داخل لباس بمالید تا این ماده جدید به بافت و رنگ لباس شما صدمه‌ای وارد نکند.

روش پاک کردن لکه بستنی از روی لباس در چند گام ساده

حال اگر مقداری بستنی (فرقی نمی‌کند بستنی چه طعم و رنگی داشته باشد) روی لباس‌های شما یا فرزند شما بریزد ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اگر لکه هنوز تازه است و بستنی به شکل مایع یا جامد روی آن قرار دارد در اولین گام باید سعی کنید مواد موجود روی لباس را تا حد ممکن از روی آن جدا کنید. این کار را با یک قاشق یکبا مصرف و یا یک اسفنج می‌توانید انجام دهید. فقط مراقب باشید این کار را طوری انجام ندهید که لکه گسترده‌تر شود. حال شما می‌توانید فرآیند پاک کردن لکه را آغاز کنید.
  • لباس را پشت و رو کرده و شیر آب سرد را باز کنید و پشت لکه را زیر آب بگیرید تا آب سرد با فشار زیاد مواد موجود روی لکه را پاک کند بدون آن که باعث گسترده‌تر شدن لکه شود. اگر آب سرد را مستقیما روی لکه بریزید ممکن است لکه بستنی گسترده‌تر شود و کار پاک کردن لکه را دشوارتر کند.
  • مقداری پودر رختشویی آنزیم دار را که در دمای پایین هم به خوبی عمل می‌کند در آب سرد حل کرده و روی محل لکه بمالید. البته می‌توانید از مواد لکه بر دیگری هم استفاده کنید اما قبل از این کار محلول مورد نظر را روی قسمتی از درز داخلی لباس بمالید تا مطمئن شوید این ماده به بافت و رنگ لباس شما آسیبی نمی‌رساند.
  • حال می‌توانید لباس را در ماشین لباسشویی و با آب با دمای سی درجه بشویید. سعی کنید از ملایم‌ترین دور ماشین برای این کار استفاده کنید و حتما دمای آب را در پایین‌ترین درجه قرار دهید چون همان طور که می‌دانید لک بستنی حاوی مواد پروتئینی است که اگر در معرض حرار قرار گیرند تثبیت شده و دیگر پاک نخواهند شد.
  • پس از پایان شستشو، قبل از این که لباس را خشک یا اتو کنید، آن را به دقت چک کنید تا مطمئن شوید اثری از لکه بستنی باقی نمانده است. در غیر این صورت مراحل فوق را مجددا تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود.
  • اگر لباس شما در خارج از منزل به لکه آلوده شد و به مواد پاک کننده دسترسی نداشتید فورا با یک دستمال کاغذی لکه را تمیز کنید تا پاک کردن آن ساده‌تر شود. سپس مقداری صابون مایع را با آب مخلوط کرده و روی لکه بمالید و آبکشی کنید. اگر با لکه خشک شده بستنی سروکار دارید حتما قبل از شستن لباس در ماشین لباسشویی، لکه را چند ساعت در محلول آب و پودر رختشویی خیس کنید تا فرآیند پاک شدن لکه ساده‌تر انجام شود.
منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هریک از ما اتفاق بیافتد لک شدن لباسمان با گل و لای است، که در روزهای بارانی و یا هنگام عبور از خیابانی که دچار آب گرفتگی شده است گل و لای بیشتر اتفاق می افتد. حال می خواهیم به نحوه رفع لکه گل و لای از روی لباس بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ابتدا یک عدد سیب زمینی را با چاقو به دو نیم کنید و لباس را در یک سطح صاف پهن کرده و سیب زمینی را بر روی لکه بمالید، سپس لباس را در آب سرد بخیسانید، سپس با پودر رختشویی شست و شو دهید. در صورتی که لکه همچنان باقی مانده بود، پارچه ای را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه لباس بمالید.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین
  • ۰
  • ۰

نحوه پاک کردن رژ لب، لکه ریمل،لکه لاک ناخن و رنگ مو

آیا تابحال با فونداسیون یقه‌ی لباستان را لک کرده‌اید؟ یا برس ریمل را روی شلوارتان انداخته‌اید؟ یا رنگ مو را روی بلوزتان پخش کرده‌اید؟ برای از بین بردن لکه، صرفنظر از سطحی که دارید روی آن کار می‌کنید (پوشاک، کفپوش یا مبلمان) باید تشخیص دهید که با چه نوع لکه‌ای طرف هستید.

رژلب های روغنی یا مومی، شایع ترین لکه‌ها روی لباس هستند، در حالیکه لاک ناخن و فونداسیون به فاصله‌ی کمی بعد از آنها قرار دارند. برای همه‌ی ما اینگونه اتفاق‌های بد رخ داده است، اما نگران نباشید، می‌توان این خرابکاری‌ها را با محلول‌های ضد لک از بین برد.

پاک کردن لکه رژ لب

محلول‌های پاک کننده‌ی مختلفی لکه های رژ لب را از بین می‌برند. مواد شوینده‌ی مایع، الکل ایزو پروپیل و آمونیاک، اکثر چربی‌ها را در خود حل می‌کنند. برای استفاده از تمام محلول‌ها، اول تا جایی که می‌توانید لکه‌ی رژ لب را با پارچه‌ی مرطوب تمیز، برطرف کنید، سپس از محلول‌تان استفاده کنید و بعد بر اساس دستورالعمل برچسب لباستان، آنرا بشویید و آبکشی کنید.

یادتان باشد که هرگز از آمونیاک روی پشم یا ابریشم استفاده نکنید. اگر در مضیقه هستید، اسپری مو نیز لکه‌های رژ لب را پاک می‌کند. به سادگی آنرا روی لکه اسپری کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس آنرا با یک پارچه‌ی تمیز پاک کنید.

پاک کردن لکه ریمل

پاک کردن ریمل، کمی سخت‌تر است، بنابراین لکه‌ی این محصول روغنی را با یک حلال روغنی مخصوص، که معمولا در خشکشویی‌های معتبر موجود است، پاک کنید. حلال‌های روغنی، چسبندگی پروتئین‌ها در ریمل را (یعنی چیزهایی که لکه را به پارچه می‌چسبانند) از بین می‌برند. اجازه دهید که حلال، روی لکه خشک شود، سپس محکم برس بکشید و با توجه به نوع پوشاک آنرا بشویید.

پاک کردن لکه لاک ناخن

پاک کردن لاک ناخن، ساده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید. به گفته‌ی بنیانگذار انجمن زیبایی Ji Baek، استون برای لباسها بیش از حد قوی است.

اگر بطور تصادفی روی لباسها لاک ریختید، اول اجازه دهید که لاک روی پارچه خشک شود، سپس یک نوار چسب تمیز را روی آن بچسبانید و مانند یک نوار مومی آنرا بکشید. لاک به آسانی کنده می‌شود.

پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت

این مواد، روغنی هستند و بسادگی روی یقه‌های اکثر لباسها می‌نشینند. با صابون‌های مایع و مواد شوینده‌ای که به راحتی این لکه‌ها را حل می‌کنند، می‌توانید چربی را از بین ببرید. با یک پارچه‌ی تمیز مواد رنگی اضافه را پاک کنید. سپس به آرامی پاک کننده‌تان را روی لکه بمالید و ماساژ دهید و ماده‌ی رنگی را از روی لباس بردارید.

پاک کردن لکه رنگ مو

از آنجا که رنگ مو بسیار قوی است، یکی از سخت ترین لکه‌هایی است که می‌توان آنرا پاک کرد. معمولا مالیدن الکل برای پاک کردن رنگهای با دوام موثر است. همچنین می‌توانید از یک حلال، مانند تربانتین یا مایع‌های سبکتر روی پارچه‌های خاصی استفاده کنید. اما اول تحقیق کنید تا مطمئن شوید برای آن نوع پارچه مناسب است یا نه.

نکات پاک کردن لکه مواد آرایشی

لکه‌های تازه، راحت‌تر از لکه‌های خشک شده پاک می‌شوند. بنابراین به محض اینکه لکه‌ای دیدید، دست بکار شوید.

هرگز لکه را مالش ندهید، چون فقط باعث می‌شود که به عمق پارچه نفوذ کند. به جای این کار، با یک پارچه به آرامی به لکه ضربه بزنید.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین
  • خشکشویی آنلاین